Rabu, 22 Ogos 2012

Cerita Raya Pertama

Assalamualaikum w.b.t

Awai pg beraya dengan parent.. pastu g solat sunat Aidilfitri jam 9 pagi.. Selesai ja Solat Sunat aidilfitri, berehat minda dan jiwa dengan mendengar khutbah aidilfitri.. abis ja khutbah aku lepak la luar borak2 dengan kawan2 tadika yang sekampung dengan aku.. hampir 2 jam juga la borak pasal kerja sambung belajar semua.. sedar2 dah pukul 11 pagi..

balik je terus tertido sbb mlm tu x tido.. penat la sangat sambil gusi yang membengkak.. nak makan pun payah.. masuk nie dah 3 kali membengkak hari raya plak tu.. kemponan la nk makan ketupat.. aduhai.. tidur2 sedar dh jam 3 ptg.. heh.. apa boleh buat nasib zuhur tak ghaib..

jam 4 ptg ke rumah sedara dalam2 kg je.. maklum la kampung pelet nie.. sejenak sudut kampung ada ja adik beradik tambah lagi yg seagama.. depa hulur la laksa.. nk meleleh gak arr air ur.. dh la x leh makan!!.. haha.. sumbat juga la pelan2 bagi boleh telan..

Berangkat ke rumah tokwan jam 6 ptg mcm tu la.. terpaksa naik moto.. kereta ayah penuh adik beradik angkat dari sabah budak2 Uitm permatang pauh.. umah tokwan hanya tokwan yg ada.. setelah tok meninggal semasa menunaikan haji di Makkah dan disemadikan di sana.. habis je beraya ngn tokwan gerak cari klinik gigi.. sakit dah tak tertahan!.. kala boleh nk cabut gusi letak sebelah..

yang mendukacitakan klinik raya2 mana nk buka.. abis satu pekan bertam pusing.. nasib jumpa kedai ubat cina kt permatang pauh.. boleh la beli ubat tahan sakit dan buang bisa.. nk otw balik rumah ja.. satu musibah lagi diterima apabila motor tayar pancit.. terpaksalah naik pelan2 untuk sampai ke rumah.. apa boleh buat nasib badan..

Jam 11 malam berangkat ke Bola2 futsal sbb ada game 11.30 malam.. game adik beradik ja.. malam raya plak tu!.. haha.. sakit gusi semua hilang sbb 7/8 gol dapat dijaringkan mlm tu.. tu x kira assis lg tu.. heh.. balik ja rumah sakit gusi lagi.. dalam mimpi dok ingat duit raya ja..

Raya kali nie dikatogerikan raya paling kurang kurang best sbb tak dapat banyak duit raya.. heh.. dan baju raya tak beli sangat pun.. hanya jeans dan sehelai t-shirt.. Paling mengecewakan pertelingkahan keluarga di pagi raya.. antara 2 org suami isteri.. dah tua2 ank cucu pun ramai duk baik2 la.. aku dh penat nk memujuk dan nk mengejar neh.. apapun hanya satu doa aku pinta agar family aku kembali aman macam biasa.. jgn duk hantar jin banyak sangat la.. karang kalau jin dalam badan aku nie bertukar jadi naruto kaki dikepala mu la.. hehe..


SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN

3 ulasan:

khairolina berkata...

hihihi.. kaki di kepala mu la... ahahahaha..lucu... bg aq raya thn ni xbest sgt sebab aq xberaya pon.. dh demam time tu.. sehal lg.. gusi ngko bengkak sebab nak tumbuh gigi ke apa??? harap sihat da okay

last bloodz berkata...

tahu xpa.. pagi2 raya gusi aku bengkak.. mcm mana nk makan.. x kunyah dh.. semua aku telan.. hehe.. alhamdulillah dh beransur pulih..

khairolina berkata...

hahaha sabar jela... aq pon selalu cam tu jgk, bila gigi nak nak tumbuh mula la payah nak kunyah makanan skit xterhingga..