Jumaat, 31 Disember 2010

~ HaRimaU MemBaHam GaRuda...


Pada suatu hari seekor burung garuda terbang bersiar-siar di sebuah kampung.. akibat daripada kepenatan burung garuda tersebut memaut di atas seekor harimau.. secara tiba-tiba burung garuda tadi diserang penyakit jantung lalu jatuh di hadapan sang harimau dan mati katak di tempat kejadian..

sang harimau yang kelaparan tadi pun dengan slumber nya termakan garuda tersebut.. setelah hampir kenyang sang harimau teringatkan kata-kata opah nya yang menyatakan berhenti makan sebelum kenyang kerana itu sunnah..

sang harimau pn meninggalkan 4/2 daripada garuda tersebut...

capital F

Isnin, 27 Disember 2010

~ Piala AFF- makan bola, tido bola, demam bola!!!


assalamualaikum..
pagi nie kt tempat kerja.. tp lepak xda kerja.. so aq buka la blog nie.. banyak bebenar blogger sembang pasal bola neh.. ish3 terharu2.. haha.. agak nice la sebab malaysia sebelah kaki untuk bawa piala yg belum pernah malaysia juarai semenjak diperkenal kan.. bagus3!!

malaysia bawa bekalan selesa..
malaysia 3 indonesia 0.. selesa kot.. pasni hope malaysia jgn main bertahan sngt.. brthan bukanlah penyerang yang baik.. permainan malaysia semakin maju.. makna kata pelaburan di slovakia bukan pembaziran.. tengok saja.. bagaimana mahali , muslim, fazli sas.. semua pemain harimau muda yg bertapak di slovakia..

indonesia kalah sebab laser??
pehh siap edit gambar lagi.. tp syg tu perlawanan argentina la.. haha.. wat malu ja.. hacker2 malaysia lagi pandai kot.. nk temberang pn agak2 la.. gol pertama tu lepas tragedi laser.. pastu xda dh.. malaysia kalah 5-1 game x berhenti kot.. video muka sharbinee alawi kena laser pn ada kok.. masa kt indonesia lg.. so bukan salah malaysia ja.. :)

malaysia layak menang!!!
game malaysia amat baik sekali.. kelincahan shahrul ihlan talaha harus dipuji.. apabila banyak kali berjaya mengelecek di celah2 player indonesia.. siap kne 5 ringgit lg.. hehe.. kelibat gunalan harus diambil perhatian apabila banyak kali mengasak lawan dengan hantaran2 berbahaya.. kemasukkan asari samsudin membawa tuah apabila menjaringkan gol yg kedua.. kelibat penjaring gol terbanyak liga super ini harus dijadikan first 11 bg rajagopal...

" back four " malaysia juga harus dipuji kerana dapat menyentap asakkan membahaya lawan dan berjaya mengikat gonzales yg tengelam kelibatnya.. semangat pemain2 haruslah dipuji dan harus mengekalkan momentum ini kerana rata2 masih muda..

tahniah.. tahniah.. tahniah..
~tanah tumpah darahku~

capital F


Isnin, 20 Disember 2010

~ KisaH DuLu2..


Bagaimana melayu singapura hilang kuasa dan bagaimana melayu akan hilang kuasa.. ketahui lah wahai bangsaku...

klik sini

bkn nk tunjuk kan yang orang melayu gila kuasa.. tapi lau bangsa lain yang berkuasa bagaimana plak kita?? ank cucu kita?? silap2 tanah kubur kita pn....... fikir-fikirkan lahhh.....
~ tanah tumpah darahku ~

~Capital F~

~ iNi Kah C[i]nTa ??


ops..
just nk kongsi cerita2 kt blog neh.. tiada kaitan dengan yang pengsan , sakit kaki, sakit lutut, teruk skit sakit gigi.. baru2 nie ada la lam paper tulis remaja ditikam 19 kali.. simbah asid sama?? what.. kejam gila kot.. tapi kenapa jadi mcm tu?? kata cinta sampai mati?? ke mati sebab cinta?? muskil kan..

alangkah malang nasib si mangsa??
teruk muka pn dh x mcm muka aq tngk ?? inikah yang dikata cinta?? sanggup renang lautan api?? keliling dunia jalan kaki?? pirahh.. ko tunjuk kt aq jap renang lautan api.. boleh x ko seberang..

kisah dulu2..
dlu masa cinta pijak semut pn x mati.. yang busuk semua jadi wangi.. bila dh x sayang sanggup naik kaki.. hari2 kena maki.. betul x?? tp kata cinta..?? betul kah..?? ini bukan cinta derr " ini keganasan semasa cinta ".. tu x khwn lagi..

' i sayang u smpai mati ' u lah satu2 nya dihati.. ??
mulut derrr.. ikhlas x?? takat mulut lama mana la sangat nk bertahan?? 5 thn ,10 thn?? ke 5 hari , 10 hari je?? hati kau mcm mana?? " u belah la dada i lihatlah hati ini sentiasa tertulis nama mu syg ".. woww!! mai kt aq pisau sat nk belah.. tngk ada x nama dalam tu?? berani x?? hehh.. adoii.. propaganda...

opsss..
nie teruk skit.. untuk remaja2 yg dh tumbuh gigi ja.. yg belum tumbuh jgn gatai nk baca!!.. ayat yg selalu didengar.. " i rela serahkan segalanya untuk u " terutamanya bg si gadis.. x takut mati ke?? takut sngt sang buaya lari.. pelik2 lau ko serahkan segalanya dya x lari ka ?? jgn kata x lari.. siap lari berganti-ganti lg tau.. mcm kt sukan asia tu.. hehh.. bila perut ke depan siapa nk tanggung?? pastu jadi la kes buang anak merata.. budak tu x salah la.. yg patut buang mak ngn pak dya.. lau boleh buang lam zoo negara , x pon taman buaya..

lihat saja video dalam fb, youtube bagaimana si gul disepak terajang la pa la.. ingat bola?? ank orang la benggap.. teruk2.. lau aq jadi gul tu.. pehhh!! makan " sepatu stiletto " ku lah.. dayus!!.. haha..

ini realiti kehidupan sekarang..
lau kata syg kenapa sanggup tikam smpai 19 kali?? kenapa snggup simbah asid?? kenapa sanggup buang anak?? kenapa sanggup buat maksiat?? bak bidalan tok cik aq " u go, i go " but go to the hell larr..

just aq nk ingatkan..
betul ke?? mcm nie ke syg?? bila dpt madu dapat sepah dibuang.. ini cuma tempat persingahan balasan tetap ada derrr.. cuma tunggu masa.. lau sayang tu biarlah dari hati yang suci, keikhlasan , kasih syg, kepercayaaan.. semoga berkekalan hingga akhir hayat.. amin..
buka minda buka hati, kenali diri :)


ini realiti bukan konsprasi
~Capital F ~

Ahad, 19 Disember 2010

~ mEeT[i]nG??


alkisah.. pada satu hari yang indah dipagi jumaat.. angin yg nyaman di tambah sejuknya aircond.. membuatkan mata pn kuyu dan layu..sambil memandang latop..

adoii.. payah ngat aih nk wat novel nie.. haha.. okey2 smbung.. nyaris ja mata nk lelap..pastu mr aminudin mai.. kata ada meeting ngn sealer dari kanada.. kul 10.00 pg.. msa tu dah kul 9.55 so tutup la latop g meeting room.. tah apa la dya jual.. kecik je benda tu tp mahal x tau nk kata.. dya cakap owg puteh belit kanada.. aq?? anguk2 je la.. hehh.. yg x tahan nya bila dya suh tnya soalan tu!! peh x tanya kot.. bkn pa sat gi cakap bahasa rojak dya nganga plak.. sapa nk jwb?? heh

ohh i x paham what kamu say..
okey2.. thank kamu..
blur3!!

(yg aq tau ngantuk amat)

Selasa, 14 Disember 2010

~ iNi SuNNah Nabi..

Muharram adalah bulan pertama dalam Sistem Takwim Hijrah (Hijriah). Pada asasnya, Muharram membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu bulan di mana Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (QS Al-Baqarah: 91). Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan. Rasulullah SAW telah menamakan bulan Muharram sebagai ‘Bulan Allah’ (Shahrullahi).

pada bulan muharram hanya satu sunnah yg diamalkan oleh nabi muhammad s.a.w kepada kita iaitu berpuasa pada 9,10 muharram.. ada satu ketikanya nabi hanya berpuasa pada 10 muharram tetapi menyerupai kaum nasrani dan yahudi yang berpuasa pada hari ke 10.. dan nabi muhammad s.a.w bersabda akan berpuasa pada 9,10 pada tahun berikutnya tetapi tidak kesampaian setelah nabi muhammad wafat padaa tahun tersebut.. walaupun nabi muhammad tidak dapat menunaikan nya tetapi telah dilafaskan dengan kata-kata ialah sunnah..

(”Sewaktu Rasulullah saw berpuasa pada hari Asyura lalu beliau saw memerintahkan (para sahabat) untuk berpuasa.” Para sahabat bertanya, ”Wahai Rasulullah, sesungguhnya hari ini adalah hari yang diagungkan oleh orang-orang Yahudi dan Nasrani.” Beliau saw menjawab, ”Untuk tahun depan, insya Allah kita berpuasa (juga) pada hari kesembilan.” Ibnu Abbas berkata, ”Ternyata tahun depan tidaklah menemuinya hingga beliau saw wafat.”)

Abul-Laits Asssamarqandi meriwayatkan dengan sanadnya dari Ibnu Abbas r.a berkata: "Nabi SAW bersabda yang bermaksud: “Barangsiapa yang berpuasa pada hari Asyura (yakni 10 Muharram), maka Allah SWT akan memberikan kepadanya pahala 10,000 malaikat; dan barangsiapa yang puasa pada hari Asyura, maka akan diberikan pahala 10,000 orang Haji dan Umrah, dan 10,000 orang mati syahid; dan siapa yang mengusap kepala anak yatim pada hari Asyura, maka Allah SWT akan menaikkan dengan rambut satu darjat. Dan barangsiapa yang memberi buka puasa orang mukmin yang berpuasa pada hari Asyura, maka seolah-olah memberi buka puasa semua umat Muhammad SAW dan mengenyangkan perut mereka."

(saya budak baru belajar ada salah tolong tunjukkan.. sy pn bru dengar amalan2 nie waktu khutbah jumaat lepas.. diharap kita semua dapat mengamalkan nya.. amin.. )

~ SeLseMa. Oh TidaKK!!...


selsema!!! sungguh x selesa.. nie semua sbb indon cuci ofis td la neh.. bedak menyengat idung nie.. tah berapa kilo bedak la dya taruk.. seyes x tahan oiii.. tau nk wangi pn agak2 la.. hilang fokus kt otak neh.. adui2.. esok lau dya pakai lagi.. leh demam panas kot.. leh offday sok nie.. hehh.. meleleh air mata aq neh.. haiya..

~ AL - AQSA Makin Menyembah Bumi..


kerja2 mengali dilakukan di al-aqsa

berhampiran masjid al-aqsa

lorong bawah tanah..


adakah KITA hanya mampu melihat??

Di manakah kebenaran.. apakah guna nya liga arab?? yg menyatukan negara2 arab.. adakah hanya memikirkan minyak yang kaya di negara2 arab?? apalah gunanya wujudnya mesir?? tidakkah mesir dibawah kepimpinan islam?? tetapi kenapa masih menyekat bantuan untuk dihantar kepada palestine??

kenapa AL-AQSA masih tidak dilindunggi??

kita patut merasa malu kerana hanya mampu melihat tetapi tidak mampu berbuat apa2.. kezaliman dan keganasan makin membelenggu umat islam.. setiap hari ada saja nyawa yg diragut.. tetapi islam juga yg busuk sedangkan semua nya bukan dilakukan oleh umat islam.. lihatlah bagaimana palestin ditawan israel, amerika menawan iraq, afganistan?? tetapi islam pula yg digambarkan 'jahat'

persoalannya mampukah kita menjadi salahuddin al-ayyubi kedua?? yg membebaskan jurusalem(Baitulmuqaddis) dari belenggu kristian?? pikirkan lah......

Capital F

Ahad, 12 Disember 2010

~ TerKena sUdah..

MEMO untuk FAM..
usaha kitaorg berbaloi la gak..
akhirnya terkeluar gak kt paper kosmo..
tahniah kepada.. malaya tiger football dan rakan2 yg lain..

baca kt

kt bukit jalil nanti.. FAM.. mcm mana nie??
shhh!!.. xnk cita banyak dh merata aq tulis..
page fb tv3, scoreboard, buletin utama mua aq sentap..
puih dh merayu2.. smpai aq link blog aq..
nk pekenal player2 neh.. fikirlah sndri :)


~ SesunGGuh Nya AkU MeNciNtai Mu

( aq hanya insan biasa )

awk.. tah macam mana lagi nak saya katakan..
hanya awak dihati saya.. kenapa awk??
kenapa awk buat sy mcm nie??

awk x percaya kah yg sy sygkan awk, cintakan awk..
ntah macam mana lagi nk saya buktikan..
saya hanya insan biasa yg punya perasaan..
tetapi kenapa saya sering dilukai..
bukan kegagalan yg sy pinta..

hati saya meronta-ronta..
saya sanggup korbankan segala nya untuk awk..
tapi awk?? sangupkah??
saya sanggup mengalah, tapi awk?? bolehkah??
sy sngup bergadai, segalanya.. hanya untuk awk..
tp blm cukup tuk memiliki awk..

sy cuba untuk jadi yang terbaik untuk awk..
sy cuba untuk setia kepada awk..
tetapi.. kenapa segala usaha saya memakan diri sy??
sy betul2 sygkn awk..
bagaimana lagi tuk sy mencintai awk??

perlukah sy memberi tahu sy setia??
perlukah sy menyatakan kesetiaan sy??
agar awk paham?? agar awk nampak??
perlukah??

"kejuruteraan" apa lagi yg harus sy lakukan lg??
kenapa begitu sukar tuk mendapatkan awak..??
kenapa.. kenapa.. dan kenapa??

hanya awk perlu sy miliki..
untuk sehelai diploma yg dicari..
hahaha..

CapitaL F

~ TerBangLah TinGGi- TinGGi

wahai teman apa yg aq dapat katakan..
terbanglah tinggi2.. aq sentiasa mendoakan nya..
sesungguhnya aq gembira melihat kejayaan itu..

teman..
bawalah senyuman itu agar ia berkekalan..
jgn biarkan senyuman itu menjadi tangisan..
aq tahu kau mampu melakukan nya..

teman..
berdiri lah.. terbanglah wahai teman..
semoga kau berjaya mencapai cita2 mu..
itu kehendakmu.. berusahalah..

teman..
aq tahu kau mampu..
aq berharap kau sentiasa bercahaya dan..
terbang menghampiri impian mu..
sesungguhnya itu kehendakmu..

teman..
walaupn kita berjauhan..
percayalah aq sentiasa dekat dengan mu..
walaupn kau merasa kn saat kekalahan..
aq sentiasa memberi semangat kepada mu..
walaupn aq x diperlukan lagi..
aq ada menemani mu hingga akhir hayatku..

CapitaL F

~ RamBut KiTa SaMa La..


hari ini agak malas.. tido, mkn, tido, mkn ja..
nk tunggu orang msg aq??
sapa la nk msg aq yg x Tik Top neh..
haha.. gua ckp lu dh berkali tngk Hp tp xda msg..
sapa la nk ingt kt aq.. uhuk3..( ayat pasrah ckit )

nk wat report?? esok2 je la..
time kt ofis.. bkn ada kerja pn.. aq dh letih termenung..
pikir masa depan.. x cerah2.. rupanya hari gelap..
pa la nasib.. ( sian kt aq )

so aq terpikir la 1 entry nie..
" rambut sama hitam, hati lain-lain "
haha.. kalau hati pn hitam aq x dpt kata apa la..
itu mesty dy tertinggal 3 kali jumaat tu.. hahaha..
tp skrg ne da rambut hitam dh.. dh bercorak aq tngk..
myb termandi ngn air karat kot.. :) opss...

aq sndri x phm.. kita sama2 manusia la..
tp knapa nk khianat " ...... " sndri..
nasib la xda senapang gajah..
lau x seminggu la mkn pulut kuning..
haha...

nk berfalsafah pn xda guna bro..
hati ada.. baik buruk kau tahu sendiri la..
jgn asyik nk menunding jari.. org nu jahat la.. dya nie jahat la..
kelak jatuh x terbangun.. pikir der..
lau org boleh buat hormat kita, xkn kita x leh..
smpai bila.. asyik pikir diri ja betul..
asyik kau ja nk menang, aq bila la plak..
tu aq kata kau nk ambik semua.. jgn la kacau hidup org..
jgn risau balasan ada der.. tunggu waktu ja.. :)

so jujur la..
lau salah ckp salah.. jgn nk berfalsafah..
sakit anak mata aq nie..

Jumaat, 10 Disember 2010

~ MeLaYu....


MELAYU DAN RAJA SULTANNYA.

ORANG MELAYU ITU BANGSA BERADAT
ORANG MELAYU ITU BANGSA BERADAB
MELAYU ITU ISLAM
MELAYU TAAT SETIA PADA RAJA SULTANNYA

ZAMAN BERZAMAN MELAYU PERCAYA
ADANYA TUHAN
MELAYU BANYAK PETUA DAN FALSAFAHNYA

PANTANG MAUT SEBELUM AJAL
AGAMANYA JANGAN ENGKAU LUDAHI
MAUT PADANYA NANTI

RAJA SULTANNYA JANGAN ENGKAU LANGKAHI
SANGGUP BERTIKAM BERLEMBING
BERCERAI NYAWA DARI BADAN KAMU NANTI

BIAR PUTIH TULANG JANGAN PUTIH MATA
HIDUPNYA MELAYU BIAR MISKIN HARTA
JANGAN MISKIN BUDI BAHASA

MERDEKANYA MELAYU DENGAN GEMA
MERRRRRDEKAAA!!!!!!!

BUKAN KECIL LANGKAH MELAYU
HAMPIR LIMA ABAD MENJADI HAMBA
BERMANDI DARAH DAN KERINGAT
MEMBASAHI TANAH BERTUAH INI
TANAH INI MELAYU EMPUNYA.....!!!!!!!!

Khamis, 9 Disember 2010

~ iKat KontRak 6 Bln Malakoff Fc..

peh bunyi mcm gempak ja..

hahaha..
men bola pn macam pa lagi..
penat der main bola padang.. tambahan xda fitness..
peluh smpai lutut aq ckp..
otak plak kembung kecut..
tekat sakit.. telingga bengang..
kaki kebas2..
adoiii...

fes game??
malakoff Fc lawan india veteran..
result x nk ckp.. hehh..

papapn nk tercabut lutut aq nie kejar india tu..
bukan calang2 veteran la..
minggu dpn xnk main.. nk dok tepi pdg tngk ja..
:)

~ SaLaM MaaL HijraH


Berjalan dengan penuh harapan..
walau hidup x selalu bahagia..
sedekahkanlah 1 senyuman..
walau dihati x mampu lagi bertahan..
belajarlah memaafkan walau diri terluka..
berhenti memberi alasan..
walau ingin menyatakan kebenaran..
hiduplah dalam iman..
walau hari dipenuhi godaan & berpeganglah pada allah..
walau dia tidak kelihatan..

SALAM MAAL HIJRAH

Ahad, 5 Disember 2010

~ awak , saya.. kita berbeza...


لك.. لماذا ما زلت اعتقد منكم بينما نحن في وقت منفصل؟ تذكر اسمك ، النفس ، صورتك وذاكرتنا.. لماذا أنا لا يزال يفكر عن كل ذلك؟ لقد حاولت الهروب من جميع تو.. ولكن.. كل يوم وأود أن أذكر لك.. كنت على حق غبي؟ تجاوزت أنت ما زلت الحق.. ولكن كنت سعيدا بالفعل معه.. كيف يمكنني تجنب المزيد من أذكركم.. بالطبع كنت قد نسيت بالفعل عني أليس كذلك؟ كنت أريد أن أحاول رسالتك.. ولكن حتى عندما كنت في حاجة لبدء.. أعطي بالتسجيل.. يبدو ذلك يمكنني أن أقول الحق.. حتى كنت أخاف أن أذهب بالفعل.. التماس أريد منك الظهير الايمن.. ولكن هل؟.. هل أنت سعيد وأنا؟ هل سبق لك أن تعتقد أنني لا نيه الموالية.. ولكن لماذا النوع الأول من نيه؟ تتذكر أليس كذلك؟ كنت أعرف أنني أشعر نوع من الغباء حقا.. وقال كنت تريد فقط لمساعدته.. حتى أنت نفسك على ممارسة الجنس معه.. لكنني أيضا مساعدة.. ولكن لا أحبك أي نوع.. ولكن ماذا أقول آخر؟ كان لي معركة معه.. لكنه لتقرأ ما قلت انه كات.. بدلا من ذلك كنت أقول إنني غير ناضجة ، النوع الأول من سلوك الأطفال.. لكنه؟ على أي حال طاقم بلدي سيئة.. كنت اعتقد ابدا من مشاعري؟ سرير لا.. ولكن لماذا يمكنني الحصول على إبقاء الشعور كنت تعتقد تريد.. ووتش لا نريد أن نفكر المادة السيئة التي تقوم.. لدي كل ما قدمه من رسائل.. ثم انت تعرف انه بالنسبة لي وهو غاضب.. حاولت أن أطلب منك لكني لم اكن بسبب.. كنت قد قرأت ما أكتب؟ ماذا قال؟ ليس صحيحا ولكن لماذا يتهمني حماقة؟ وهناك الكثير منا.. فرق لها هل أنت سعيد ، يمكن ابتسامة فقط.. ولكني أحصل تذكرت حقك.. متعة حزينة..

Rabu, 1 Disember 2010

~ iTu iMpian aq SeMenJak ......................??

jgn percaya.. gurau2 je..

perasaan aq??
sayu2, kecik hati, gembira, syukur..
bla3!! tmbah jap..

fes time aq tengok senyuman tu..
apa lagi yg nk dikatakan..
teruskanlah senyuman tu.. aq harap senyuman tu akn berterusan.
insyallah.. amin..

x nmpk ke??
guna telescope..
hahaha..

~ Nak TaHu Kt mAna??

ada bro nie tulis kt youtube aq..
dya usal satu soalan..
dya tanya..??

knpa di ucapkan kata "cinta"? Knpa di ucapkan kata "sayang" tp dimanakah kesetiaan?

aq pn terpikir??...
kt kedai mamak kot.. pegi ja kt mamak timbang kati..
senang skit.. x pn beli guni x la cepat abis..
haha..

jwpan dya ??hati kot , bkn mulut..
nk tau kenapa?? pikir la sendiri...
kua3..

Selasa, 30 November 2010

~ KerJa - KerJa lahhhh...

fes day kerja!!...
ikot jalan A
kna jawab soalan upsr versi keselamatan dengan pak guard..
tunggu lagi baling dadu la..
then kapten suh jmpa cik yg urus kami 2..
tunggu dya smpai 2 jam.. jumpa 15 minit ja..
kul 12 balik..

second day kerja..
ikot jalan B.. sj nk tngk sesak x..
msk kerja kul 8.30 pg.. termenung smpai kul 11.00 pg..
cuci ofis... lepak2.. bual..
kul 12 g control room.. TERBAIK!!!..
orang yg betul pndai ja buat semua kt situ..
brader tu selamber der ja wat karangan..
bukan bahasa melayu.. tp kejuruteraan... serrrrrr...
16 monitor depan kepala...

kalau aq.. haha.. cabut lerrr..
kul 1-2 rehat mkn ,solat..
masuk balik.. lepak smpai kul 4..
then brader tu mai cita tentang gas turbin..

kul 5.30.. brader yang handel aq tu selumber ja balik..
mcm x ujud ja aq ngn member aq..
so kami pu cabut laa..

yg x tahan nk tulis apa dalam report ari nie!!!!
adoiiii......

~ Mana Fb aQ ???

Flying Back Kick Pictures, Images and Photos

salam..
ramai duk tanya ceq mana fb ceq..
ceq dh deactive pn dh sebulan dah.. ntah la..
sbb ada spy2 mengintip ceq.. pastu duk kalut la kutuk ceq..
apalah salah ceq nie..??
speaking lagi tu.. x pa la ceq bengap skit..
tatau apa yg dia kata.. reda ja la..
kang lau melawan ceq jugak orang kata jahat..
nt ceq ngaco kt tokwan ceq bru tau..
hahaha..

pss... nk kutuk depan la bru gental..
xyah la ngaco2.. x manis la ceq..
kn3.

tuk kwn2 yg len ' ceq akan kembali '

Isnin, 29 November 2010

~ MaNgkoK TiNgkaT

(orang melayu yg membangunkn bangsa dan agama)

hari nie saja la terdetik kt ati nie nk bincang isu..
'politik'

alkisah nya baru2 nie kt kongres pkr..
wan azizah tu duk kalut la nk hapuskn 'ketuanan melayu'
kebodohan dya terserlah sekali.. adoii..
aq rasa dia nie fail la sejarah form 5.. sebab 2 bengong(dgn izin)..
nek menyampah aq tngk apa yg dia cakap..
dia tu bangsa apa ek?? lupa kot.. dlu makan ubi kayu..
maklum la skrang nie laki dya duk wat kalut nk jd PM..
Perosak Melayu.. patut disembuq ngn
rasuk perosak ja..
ini la dikatakan perosak bangsa sendiri..
smpai sultan selangor sendiri murka.. payah orang x phm bahasa ni..
pastu kata laki dia 'anugerah tuhan '..
hahaha.. sat nk gelak.. anugerah apa??
kt mana yg istimewa sngt tah.. pelingkup ada la..
pi indon duk kutuk2 malaysia tu la nie la.. tu anugerah??
huhh. langsi gila mulut.. mcm diri tu 'gud2 sngt'..

dulu la..
nk cita balik.. dya kata paklah parti keluarga.. tp skrg??
" mcm meludah ke langit, balik2 mercit muka sendiri"
pasnie xyah la buat mesyuarat jauh2..
leh suh wan azizah goreng pisang, nurul izzah bancuh air..
pastu jemput azmin mai rumah.. buat mesyuarat..
jimat der.
.

ada lagi..
pada majlis tu plak..
ada la hero india nie baca tafsir al-quran..
pehhh!!! x betoi plak tu.. tp x dibantah pn oleh ahli pkr yg lain..
nmpk sngt xda sensitif pasai agama islam..
inilah yg dikatakan ' celik mata, buta hati '
meh ceq nk habaq balik nie buka al-quran surah al-baqarah..
ayat 75 lau x salah..
tafsir yg salah melainkn yang dicatat dimurkai oleh ALLAH S.W.T..
(lau tanya nik aziz xtau la cz dya bnyk fatwa) haha

isu PULAU PINANG..
(tanah Tumpah Darah ku)

fes lim guan eng pi bagi dit judi kt golongan tua..
inikah yg dikatakan KHALIFAH?? (aq x kata k)
haha.. amal makruf nahi mungkar.. dya tau x apa yg dia kata 2??
meh ceq nk bg tau.. maksudnya
"tegakkan kebenaran, hapuskan kemungkaran"
aq rasa dya terbalik kot.. mesty otak dya pening masa tu..
haha.. sokongan parti islam ada.. tu dya x kalut..

rumah hiburan ' ala tiger show '
saja aq kecikkan malu der..
lim wang eng!! terbaik.. hahaha..
hab hiburan.. PAS xda bantahan ka??
inilah yg dikatakan khalifah tu.. yg pelik xda sorg pn kata anwar khalifah..
kesian dia..

ada video keluaq kt page
aq xnk letak la kt page aq.. kasi soi ja..

melayu balik pulau dihalau???
inilah tajuk yg terkeluaq di dada2 akhbar belakangan nie..
dengaq kata nk wat U..
bagus la makin ramai peluang masuk U..
tp hampeh.. nk wat ala nanyang universiti, singapura..
nk kalahkan USM..
ada penduduk g komtar minta tolong mansor..
exco melayu la..
tp apa mansor kata?? pi minta tolong UMNO/BN..
pasai pa dya kata mcm 2??
sbb 2 olang aja exco melayu kt png nie..
fes mansor, second malik..
suara sumbang je la.. jgn lawan bos nt 'wa kasi tendang lu dr exco'
mcm dya wat kt TKM1 penang dulu..

seorang penduduk melayu panjat pagar
untuk membantah tindakan lim wang eng
seorang exco bangsa india
kata yg panjat pagaq tu mcm monyet..
di bantah oleh exco UMNO yg semua melayu..
dan minta india tu minta maaf.. tp x dilayan.. alih kena halau kuaq..
dh tu sapa nk bela melayu???
dia tu penyokong pas.. alih2 mansor kata apa?? askar upahan UMNO..
hahaha.. mmg bengap tahap cipan la dia nie..
xleh pakai..

parti islam semaTeballaysia
aq tertanya2 awat x sama.. itu pis bkn pas
parti agama semalaysia kot??

bkn niat aq nk menghina parti islam nie..
masalahnya x kena pada gaya.. aq nk tanya tang mana islam nya???
islam ka kalau menhalalkan apa yg salah jadi betul??
setiap pilihan raya mesty ada fatwa baru..

dlu kt kg aq..
tau nik aziz kata pa??
sokong pas leh masuk syurga..
mcm tu senang la.. pasni aq nk isi borang pas..
leh msk syurga.. apa la kebodohan sangat..
nmpk sngt mempolitikkan islam..

pas x halang bukan islam msk masjid x tutup aurat..
pas sokong judi kerana dap..

banyak lagi la..
aq pn dh nek malas nk berceramah nie..

kata2 akhir aku
jangan lah kita menjadi orang melayu yang merosakkan bangsa kita.. dimana kata2 hang tuah dlu?? takkan melayu hilang di dunia?? cuba kita buktikan?? tetapi pada saat ini kita la yang mencorakkan masa depan bangsa dan agama kita?? kalau sekali pn kaum lain dihalau dr tanah melayu ini mereka masih ada negara china, india.. tetapi jika kita orang melayu dihalau dari tanah melayu nie di mana lagi kita nk duduk..?? hak kita.. ak cuma nk ingatkan bagaimana melayu di singapura yg skrang hilang hak mereka sebagai bumiputera.. perlembagaan bagai mainan.. kisah nya melayu di singapura roboh pabila peminpin cina membawa masuk bangsa cina ke singapura dan diberi kerakyatan.. maknaya mereka boleh mengundi.. yang untung siapa?? lihatlah bagaimana bangsa melayu di pulau pinang dihalau dr tanah tumpah darah mereka.. melayu dihina sebagai monyet dan mcm2 lagi.. x terdetikah kt hati kita nie?? mungkin kah anak cucu kita nanti akan merempat di tanah tumpah harah mereka?? fikirlah sejenak.. orang kata menang sorak kampung tergadai.. kpd pas plak.. agama islam bukan mainan.. bukan untuk dipolitikkan.. jangan jadi jahil.. bila buat sesuatu salah pada pandangan orang.. mereka ckp nabi dulu pn buat mcm 2.. sbgai contoh politik di masjid.. mmg masjid dlu tempat politik.. TP nabi dulu x maki2 orang dlm masjid, x buat fitnah.. fikirlah sendiri.. jangan mengundang kemurkaan kelak makan diri..

capital F

Ahad, 28 November 2010

~ ToLonG JaNgaN...


tolong jangan ber"..........."

ini betul2.. bokan cobaan..
otak saya mampu mengingat.
so tlg la jangan ingatkn saya.. perkara yg saya x suka..
jgn buat sesuatu benda atau 'janji'..
yg akn saya ingt sepanjang hidup saya..

ia sukar dipadam dan sentiasa teringat..
dalam dimensi otak ini..


~ EgOooo??


aq berkata dlm hati ' rendah kn lah skit ego kau tu '
hati menjawab ' sampai bila ang nk mengalah '

aq berkata ' xpa la bukan selalu '
hati menjawab ' dah banyak kali ang mengalah, x selalu lg?? '

aq berkata ' xpa la nt dya plak mengalah '
hati menjawab ' nt tu bila?? '

aq berkata ' bila smpai seru '
hati menjawab ' nk tunggu bila sesuatu hilang dr
pndagan bru nk mengalah??'

aq berkata ' sabar ja la '
hati menjawab ' boleh ke?? '

aq.. Tertanya-tanya??

aq cuba menyejukan hati dengan sesuatu yg menyenangkan..
tp smpai bila?? smpai nk phm??
kalau kau mati waktu 2 bru phm mcm mana??

ego?? aq phm ego manusia tu tinggi..
ego aq juga tinggi tp aq masih cuba untuk mengalah..
kenapa tidak ' anda'??

Capital F

~ FiNaL result???


pehhh!!!
abis la pointer aq dh jatuh..
napa tah.. makin lama makin mencabar ja neh..
sem 3 .. empat killer paper kot.. so apa lagi x stabil la..
target aq AKJ x menjadi la.. huhhh.. lau nk menyesal pn xguna..
sem satu napa bersemangat ja?? sem 2 tertiba "down "
teruk lak tu.. kenapa3??
tlg jawab sat..

patut la org kata jadi engineer nie mcm doktor..
nyawa org dlm tangan.. lau doktor wat skit salah..
satu nyawa akan hilang..
tapiiiii.......

lau engineer wat satu salah mungkin la..
100 atau 1000 nyawa melayang..
so bukan senang nk jadi senang..


tau pasai pa jambatan tu jd cm 2??
pi blajar kaji daya bahan.. hahaha.. jgn tanya aq..
tau napa jambatan pulau pinang ada yg tengah tu??
bukan hiasan nk saja2 bg lawa key!!..

capital F

~ Ada aPa Dgn sAhabaT..


bosan kot mlm nie..
nk lepak2 ngn member kelas semua jauh kot..
nk msg?? nk msg sapa la??
topup mxs pn dah nek karat.. haha..

tertiba..
zack msg.. weii angah jum lepak tngk bola mlm nie..
bob pn ikot dy ckp.. aq pn on je la..
so lepak la kt kedai mamak dpn summit tu..
lama kot x jmpa.. zack poli ipoh.. bob poli behrang..
dan aq psp.. masing2 sibuk la katakan..
dh dpt peluang jmpa lepak ja la..
dh lama x gelak bersama neh..
agak best mlm nie tngk arsenal lawan aston vila..
maklumla zack fan arsenal.. xleh kata pa la..
untuk penyokong arsenal.. aq nk bg tau arsenal mng mlm nie..
smbil tngk leh la borak.. agak rancak la sembang mlm nie..
nk tercabut gusi gelak nya..
papa pn best la kwg nie.. hak3!!..

sbb tu ada org kata sahabat tu..
tmpat susah dan senang.. gelak dan ketawa..
tp

payah kita nk cri yang mcm tu skrg..
bila susah cri bila senang bayang pn x nmpk..
bg ak la.. ak x kisah lau member minta tlg ka pa ka..
myb 70% aq akan tunaikan.. aq x harap balasan pn..
tp paling pantang bila member " buat soi "
pehhh!! menyirap darah ceq ckp..
xp x leh wat apa la.. xkn nk pi pukoi..
(best gak tu.. haha)

so aq x kisah lau kwn ngn kwn " nakal " pn..
bg aq nk kwn boleh tp jgn ikot perangai la..
lau x knl maka x cinta.. cewah puitis lak aq pg nie..
haha.. untuk orang lain yg x knl aq leh ja kata aq jht ke..
aq ego ke, x matang ke.. apa je la..
anda tu siapa nk menilai org lain..
pikir la sendiri??

so akhir kata...
kwn biar seribu , cint..ehh xda3. musuh biar kosong..
kwn ' terbaik ' bg ibarat satu nyawa..
hilang satu kwn.. hilanglah satu nyawa..
so mengerti dan fahami lah apa itu kwn..

capital F

~ TanYa sAma HaTi??

pokok ooo pokok.. nk tanya nie..??

Tanya Sama Hati

Tanya pada pokok apa sebab goyang,
Nanti jawab pokok angin yang goncang,
Tanya sama langit apa sebab hujan,
Nanti jawab langit tanyalah awan.

Awan nanti kata aku kandung air,
Sampai tempat sejuk aku pun cair,
Tengok dalam air nampak bayang-bayang,
Campak satu batu bayang pun hilang.

Tanya sama hati apa rasa sayang,
Adakah tandanya nampak dipandang,
Kumbang rayu bunga bulan dan bintangnya,
Punya tanda-tanda hubungan mesra.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.

Jikalau tidak kerana sayang,
Kuntuman kasih tak mungkin kembang,
Andainya jemu mengganti rindu,
Jambangan mesra tentulah layu.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.


capital F

Jumaat, 26 November 2010

~ Brendan gan bintang sydney fc


dia nie warganegara malaysia..
nak main untuk malaysia tp tatau napa fam x nmpk??
rabun malam kot..

~ Malaysia WONDER kid

wan kuzain wan kamal..
bakat istimewa bolasepak malaysia..

tv3


muda lagi xleh men AFF lg..
hehe..

Capital F

Kami SYG Bolasepak MALAYSIA


tolong buka mata luas2 la fam..
peminat dh jemu asyik tngok kalah ja..
guna la peluang yang ada.. ramai player malaysia yg main kt luar..
napa x panggil balik?? warganegara malaysia kot!!...
duk tunggu ja smpai nek kebas dh..


Tam Sheang Tsung..

( Yokohama FC U-15


Ash Hameed..

queens park rangers fc..
asal selangor ayah dya player selangor dlu..


Wan Kuzain Wan Kamal..

( Force Soccer Club ) dia orang Malaysia cuma duk US.


Brendan Gan..

berminat nk wakili malaysia.. tp x dipanggil..
skrang bermain untuk sydney united berkebolahan
menghasilkan gol2 yg menarik


Takashi Takeda..

Pemain ini dilahirkan pada 27 Julai 1986 di Pulau Pinang, Malaysia beraksi sebagai pertahanan tengah dan boleh beraksi sebagai bek kanan dan pemain tengah. Dia sedang beraksi bersama kelab Jepun Fagiano Ogayama FC yang beraksi di divisyen 2.

titus james..
bermain kt perancis.. ( FC Villenoy )
banyak kali balik malaysia tp xda peluang sbb swg ja
lari lagu jenuh nk kampoi..


DONI AL-JAWi
lahir kt kedah
sekarang main kt itali , player akedemik bola kt honduras



1-Shaun Maloney.jpg
Shaun Maloney yang bermain untuk celtic
lahir kt miri, sarawak



Stanley Benard Samuel..

bermain untuk myteam tp lepas ja myteam bubar..
dya g india untuk main kt sana.. ada pasukan indon minat..
tp kna reject setelah tngk prestasi ngn player lain..


Capital F

Khamis, 18 November 2010

~ TuNjukkan SaYa JaLan...



Setiap kali anda merasa seperti anda tidak boleh terus
Anda merasa begitu kehilangan
Bahawa anda begitu sendirian
Semua anda adalah lihat adalah malam
Dan kegelapan di seluruh
Anda merasa begitu tak berdaya
Anda tidak boleh melihat cara untuk pergi
Jangan putus asa dan tidak pernah kehilangan harapan
Punca Allah selalu di sampingmu

Insya Allah
Insya Allah anda akan menemui jalan anda
Setiap kali anda melakukan satu kesalahan
Anda merasa anda tidak dapat bertaubat

Dan perjalanan terlambat
anda bingung, keputusan yang salah yang telah anda buat
menghantui fikiran dan hati anda penuh rasa malu
Jangan putus asa dan tidak pernah kehilangan harapan
Punca Allah selalu di sampingmu
Insya Allah
Insya Allah anda akan menemui jalan anda
Insya Allah
Insya Allah anda akan menemui jalan anda
Putar untuk Allah
Dia tidak pernah jauh
Menaruh kepercayaan anda pada-Nya
Angkat tangan dan berdoa
OOO Ya Allah
Panduan langkah saya jangan biarkan aku tersesat
Kau satu-satunya yang menunjukkan jalan,
Menunjukkan cara
Insyaallah
Insya Allah kita akan mencari jalan