Selasa, 10 Januari 2012

Adam Adli - Keangkuhan Yg Kecundang


Assalamualaikum

Aku rasa mcm tertarik pulak dengan kisah Mamat sorang nie.. kira dia nie la paling TikTop seminggu dua neh.. 1 malaysia kenal oo.. cuma ayam belakang rumah aku je x berapa nk kenal sngat dengan mamat nie.. tapi kira Famous la tu..

Adam Adli nie merupakan mahasisiwa daripada UPSI.. universiti perguruan tu.. kira nya mamat nie 'Bakal' cikgu zaman 2020 la katakan, bijok bebenar.. tapi yang aku x paham pasaipa la yg dia x suka sangat dengan AUKU tu.. adakah auku nie menghalang dia pergi solat?? atau pergi toilet?? aduhh.. kalau dia nk belajar tu buat la cara nk belajar bro.. jangan sbb nila setitik rosak susu sebelanga.. tambahan final exam pn dh dekat boleh dia wat kecoh lg tu.. baguih la betui la.. pointer 4flat kot..

Terus terang aku cakap aku x suka dengan mamat nie!!.. aku pun antara student mcm dia juga.. minat politik tapi x la sampai jadi 'Balaci' mana2 parti politik.. sebenarnya bagi aku AUKU nie sebagai penghalang terutamanya untuk budak2 melayu nie yg masih belajar dari berdemo.. bayangkan kalau AUKU nie dimansuhkan betapa bnyk budak2 melayu akan turun berdemo?? so mcm mana nk tumpukan pada pelajaran?? tp Mamat nie best student kot?? kot2 je la..

Budak Cina pulun study.. anak melayu apa nk jadi?? korang penah tengok tiap kali demonstrasi berapa ramai budak cina turun?? bandingkan dengan budak melayu??.. pehh.. cer tngk statistik budak2 melayu yg kena buang IPT.. budak cina ada ke??

Apa yg Mamat Adam nie nk sebenarnya?? kebebasan bersuara?? kalau aku la diberi kebebasan suara.. tau apa aku nk minta?? aku nk sistem pembelajaran kt malaysia nie lebih sistematik.. x la jadual ubah last minit.. lg aku nk minta mesin2 baru yg ikot peredaran zaman, sbb tempat aku belajar mesin rosak2.. bila kerajaan nk tukar?? aku nk belajar!!!.. tp adam minta nk "berdemo" je?? nk berdemo sorang2 sudah la jgn rosakkan anak melayu yg lain.. aduhh..

Adam kata x sebelahi mana2 parti politik..?? haha.. cm lawak je.. cer korang search google gambar2 adam adli.. rasa2 korang??.. aritu dia ada la datang penang.. pastu balik ipoh buat demo malam tahun baru.. banyak juga duit PTPTN dia noh.. bak la aku sikit..!!

Sebagai negara membangun nie.. xyah jadi hero sngt nk tiru negara2 yg dh maju.. skit2 nk bandingkan dengan negara maju lain mcm jepun.. sedarlah skit tahap kita.. jgn sebab ego kita seorang.. semua akan terima padah nanti..

Why budak2 melayu nie susah sngt nk pikir masa depan?? belajar rajin2 dulu bro.. biar gaji ribu2.. nanti kalau dh ada buit bnyk.. berdemo la sampai letih.. jgn la nk berdemo guna duit Ptptn.. tu satu amanah untuk belajar bkn guna untuk benda lain.. nanti bila kerja x dpt.. salahkan kerajaan lagi.. Hutang mcm mana nk bayar???..

UPSI bagi 3 sem untuk berdemo.. berjuang lah BRO!!..
PEACE NO WAR!!

2 ulasan:

cikkaaranatasha berkata...

klau aku sokong Adam Adli,
hg pangkah aku tak?
:)

last bloodz berkata...

Haha.. kalau kena pada caranya x da siapa yg boleh nafikan.. :)

Aku pangkah kt muka hang!!.. he