Rabu, 23 Jun 2010

~ Xkn melayu HILANG di DUNIA!!!!


Opss... shhh.. ingt nk bisik ja tp ntah la.. Rasa berdebar plak aku nk hurai tajuk neh.. bukan apa sbb ada kaitan ngn bangsa aku sendiri.. aku bukan seorang menteri yg apabila duduk depan bercakap ramai orang bangun smpai tepuk2 segala.. tp bg aku x perlu la smpai mcm 2.. Cuma aku rasa cm serba x kena ngn bangsa aku neh.. aku bukan seorang pengkritik bangsa aku sndri.. aku paling pantang bila orang tau kutuk ja bangsa aku neh.. bagi aku semua orang boleh kritik tp napa x cuba untuk mengubah?? Pelik kan.. lau nk kutuk bangsa sendiri gi kedai makan order milo panas satu pastu kutuk smpai malam.. mak bidan kunyah sirih pn boleh.. cuba la sekali sekala pikir dalam pemikiran kita neh.. SEDAR.. sedar.. sedar... bgn la cpt dr mimpi indah mu.. mmg bila kata bangsa melayu ja semua kita dengar x enak.. sblm neh aku ada penah kna CERAMAH free lg ngn swg gul neh.. opss aku x knl pn.. tp sbb dya sedar dan nk ubah fahaman aku tentang bangsa sendiri dya sanggup call aku untuk jelaskn apa yg aq x phm.. fuhh besar juga la ilmu dia dari aku.. maklum la dia ambil undang2 , aku ambil kejuruteraan.. adoiii... hehh.. dia tnya aku napa kita sendiri x cuba nk mengubah?? Kritikan kerja mudah ja.. mmg.. mmg ramai bangsa kita penagih dadah.. tp kenapa??? Siapa yg bawak masuk dadah neh?? Bangsa kita ka?? ... halo3 kopi ka milo.. tau x cna empayar kerajaan china jatuh?? kerajaan china runtuh sebab candu ja pn.. sapa yg bawak china ka?? British kot.. so dadah sapa salah?? salah kita kot.. tu la napa cepat terpengaruh.. tp lau x bwk x terpengaruh kot.. lg ada org kata UITM shah alam 2 tempat maksiat.. btl kew?? Mmg la sbb situ orang melayu.. org len dengki kutuk kita pn ya kn aja.. padahal kita pn tatau.. DEB.. dasar ekonomi baru 2 yg dibuat selama nie 2 xda papa pn.. betul ke?? Lau xda DEB tu sapa nk lindungi hak melayu.. UITM nk buka pada bangsa lain?? Agak2 la ramai sngt ka ank2 bumiputera neh yg pndai2 belaka?? Bukan nk kata bangsa kita kurang pndai.. tp bygkn lau buka pada org lain.. xkn nk biar bangsa kita sndri merempat x belajar kot.. pastu jadi mat rempit la, penagih la.. konon nak persaingan.. ya la sngt.. adoii.. sebab politik semua hak2 bangsa kita bg kt orang.. ptt ka.. tanah tergadai, duduk merempat.. mcm mana dengan PERLEMBAGAAN MALAYSIA??? Pikir x?? Hak keistimewaan bumiputra, raja – raja melayu, agama islam sebagai agama rasmi.. bahasa melayu bahasa rasmi pa semua 2.. smpai bila kita nk ikot rentak orang.. org menari zapin kita ikot, lau orang disko kita nk ikot gak?? SEDARLAh semakin lama semakin bnyk yg hilang.. ekonomi malaysia siapa yg pegang?? Fes cina, second india, third MELAYU.. kt tanah air sendiri ekonomi kita no 3?? Pehh.. 11% ja kita pegang ekonomi neh.. aku bukan nk kutuk.. tp faham lah.. smpai bila kita nk jd mcm nie........... KITA perlu berubah!!!!!.... xkn melayu hilang di dunia?? BUKTIKN lah!!!!

Tiada ulasan: