Khamis, 10 Jun 2010

~ BeRfiK(!) R

Bermula lah kisah di sini...........

satu malam yang amat dingin aku memandang ke langit sambil fikiran ku melayang – layang .. aku terasa sungguh indahnya ciptaan ALLAH yang aku rasa tiada bandingan nya.. kenapa manusia tidak memikirkn nya... manusia sering kali sibuk dengan hal-hal dunia.. aku teringat kembali semasa aku membaca buku biologi seorang nabi MUHAMMAD BIN ABDULLAH dalam buku nie ada mengatakn setiap nabi adalah bermula dari pengembala... sbb tu la apabila keadaan lapang para nabi dapat memikirkan kejadiaan alam.. tp bagi manusia ?? aku x nafikan lah aku juga manusia tetapi bila aku ingt balik.. manusia sering sibuk dengan hal2 dunia.. berlumba- lumba mengejar kemewahan hidup.. apa manusia dpt di situ?? Kemewahan, ?? kebahagiaan,?? Yup betul tapi hanya sementara.. yang lebih teruk apabila timbul rasa riak, takbur, walhal kita dihidupkn untuk beribadat.. kembali ku berfikir.. sampai bila.. sampai bila ya ALLAH.. dekatkan lah aku dengan mu.... manusia kenapa?? .. manusia sering terlupa tujuan mereka dihidupkan.. ditiup roh kedalam jasad... hanya kembali beribadat dan memohon keampunan mu ya ALLAH........

Tiada ulasan: