Ahad, 9 Mei 2010

~ Biarkan ia berlalu...


' hati '


Ntah la apa yg aq fikirkan nie.. huhhh.. sakit gila berbenar apa yg aq rasa nie.. ntah la apa lg yang mampu aq buat.. aq harap dlm beberapa hari nie aq lebih selesa hidup sendirian.. hope aq dapat cri ketenangan.. mmg susah lau bab2 hati nie.. aq hanya mampu berdoa dan terus berdoa agar hati ini kembali tenang.. dan aq berharap akan akan melupakan sepenuhnya kisah dgn si dia.. dan mencari kembali sepenuhnya ksh syg yg aq berikan.. biar takdir yg menentukan.. hmm...aq ada terbaca satu artikal dari Dr Harun din yg mengatakan seseorang yg ‘...............’ biasanya akan menghadapi tekanan emosi yg mendalam.. ada yg termenung terkenangkn yg telah pergi.. ada pula yg menagis kesedihan di kala malam sunyi... hati pasti tidak akan tenteram, ingatan silam pasti kembali, kesedihan dan kemarahan akan datang membayangi... sesetengah orang mengambil masa bertahun2 untuk melupakan.. ada juga yg sebulan 2, masing2 mempunyai jangka waktu ‘recover’ yg berbeza mengikut kekuatan jiwa masing2..

Terdapat satu penawar yang mujarab untuk tenteramkan hati. Firman ALLAH di dalam surah ar-Ra’d ayat 28 iaitu orang – orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah.. ketahuilah dengan zikrullah ,tenang tenteramlah hati manusia... jadi btl lah apa yg aq lakukan semalam setelah hati aq x tenang... apa pn aq doakn kebahagiaan bg yg berkenaan.. wlpn perit hanya aq yg tahu..

Satu cara untuk membuang segala yg x mententeramkan hati... Letak tangan di hati dan bacalah” yamhullahuma yasha” yg bermaksud allah menghapuskan apa yg dikehendakinya.. gengam tangan dan buat insyarat membuang... insyaallah.. salam.. ~ pemikir

Tiada ulasan: