Sabtu, 29 Mei 2010

~Aku bangun dan terus berlari..


Berkali2 aku terjatuh memikirkan perkara yang tidak harus aku pikirkan.. entah mengapa perkara demikian sering bermain di fikiranku.. sudah berkali – kali aku cuba untuk melupakannya.. aku paksa jua hatiku ini .. tetapi makin mengusik hati kecil ku ini.. mengapa aku perlu membuat keputusan ini seperti ini.. bukan pintaku!!! Menjerit aku seketika.. suatu penyesalan yang x mampu aku tangung, satu penyeksaan yang x mampu hadapi.. aku masih disini berdiri dan terus berlari.. mengejar mimpi yang belum ku pasti.. aku tetap bangun setelah berkali- kali terjatuh.. mencari jalan yang mampu aku harungi.. terpandang aku seketika pada dua cabang jalan di hadapanku .. salah satu jalan nya.. ternampak aku bahaya2 yg sering melintasinya.. bagai ada sesuatu yang tidak kena pada jalan itu.. tetapi aku nampak penghujungnya.. lalu aku berkata di dalam hati haruskah aku mengikuti jalan ini.. terpandang pula aku pada jalan berhampiran dengan nya.. sungguh damai indah jalan ini.. daun layu yang berguguran.. keindahan yang amat mempersonakan.. tetapi tidak pula aku nampak penghujung nya.. mungkin masih ada simpang di sana.. mungkin terpaksa pula aku membuat pilihan kedua.. hati ku bagai tidak kena ingin membuat keputusan ini.. haruskah aku mengikut jalan yang penuh dengan liku kegelapan yang tidak aku ketahui kesakitannya.. tetapi yg pasti kebahagiaan di penghujungnya.. atau ku harus mengikuti jalan yg penuh kebahagiaan tetapi pada pengakhirannya kebahagiaan itu akan hilang sedikit demi sedikit.. lalu hati ku berkata.. biarlah berat, sakit bak dihiris – hiris aku masih mampu berlari.. mengejar mimpi yang aku inginkan.. ku pinta hanya kebahagiaan.. bukan sebentar, bukan seketika, tetapi sehingga nafas terakhirku..... ku teruskn perjalanan untuk destinasi yg ku inginkan.. pemikir 1819


Tiada ulasan: