Ahad, 25 September 2011

programmable logic controller di telok dalam resort Pulau Pangkor

Salam..

16 hingga 18 september yang lalu khusus PLC atau Progmmable logic controller telah diadakan di Pulau Pangkor di telok dalam resort.. fuhh ingatkan pergi bercuti neh boleh larikan diri dari kesibukkan di Politeknik rupanya tambah teruk.. dah la kerja banyak ditambahkan lagi dengan projek makin bertambah..

projek bagi PLC nie kami ditugaskan untuk buat Trafik Light dengan masukkan program dalam mini PLC untuk dimemorikan.. smpai tertido atas lantai punya pening kepala nk buat program.. masa cuma habis kt model tu pun pecah peloh lagi..

oleh sbb team aq last-last minit mcm2 problem yg timbul so projek aku gagal di pangkor dan terpaksa buat balik kt poli.. kan dh buang masa.. tp takpala angapla tu dugaan sbb team aq mmg berusaha lebih cuma xda luck ja..


huhu.. aq as team leader terpaksa la ambil tanggungjawab untuk beli balik semua peralatan yg diperlukan untuk buat projek bagi kali kedua.. tapi alhamdulilah sempurna.. sekarang aq dh tau mcm mana nk program Trafik light dan wiring.. hahaha.. (gelak bangga!!!)

Tiada ulasan: