Jumaat, 19 Ogos 2011

Kebangkitan Bola Sepak Malaysia Di MaTa Dunia


kini menjadi milik tony

QPR sah milik Tony fernandes.. dengan memiliki saham sebanyak 66% kini QPR ialah kelab kedua yg dimiliki oleh Pemilik dari Malaysia.. sebelum ini sebuah lagi kelab dari England iaitu Cardiff city yang dimiliki oleh Tan Sri Vincent Tan dan Dato Chan Tien Ghee.. Dato chan juga memiliki seorang anak yang mewakili cardiff city iaitu nicholas chan yang kini pulang untuk beraksi di Kelantan..

bangga weh sebagai rakyat malaysia.. bukan senang nk memiliki kelab yang bertapak di England dan seterusnya membanggakan Malaysia seperti pada perasmian pemilikkan Cardiff city yg mana seorang budak berpakaian baju melayu mengiringi para pemain..

isaad Nabil yang berbaju melayu bersampin serta bersongkok

kini Malaysia sekali lagi menjadi kebanggaan apabila terbentang nama MALAYSIA di jersi Cardiff city sebagai penaja utama kelab tersebut..


jersi baru cardiff yang terbentang nama 'Malaysia'

apa lagi yang Malaysia kurang?? kelab EPL dh ada dalam tangan.. player2 malaysia ramai yang bagus2.. Produk Malaysia kian laku seperti safee sali yang berkelana di indonesia.. pulang ke malaysia sebagai hero.. dulu nk jaring sebijik pun payah sekarang mau tak mau ada sebijik dua.. Produk terbaru Baddrol bahtiar dan wan zack haikal yang diberi tempoh percubaan oleh kelab EPL wigan athletic..

Jika indonesia berbangga dengan Pemain Neutralisasi.. Malaysia turut mempunyai Pemain Neutralisasi seperti brendan gan yang beraksi bersama Sydney Fc(Australia) , tadashi takeda yang beraksi untuk Fagiano Okayama Fc(Jepun), titus james palani yang beraksi untuk Nanteuil FC (Perancis), Shaun maloney yang beraksi untuk Celtic Fc kini telah mewakili Scotland.. bnyk lagi la seperti wan kuzain wan kamal, tan sheang sung..


brendan gan pemain terbaik Australia bapanya dari negeri sembilan

Kita juga mempunyai kepakaran jurulatih terkemuka seperti Lim Teong Kim yang mendidik pemain2 di bayern munich bawah 19 tahun sebagai penolong jurulatih.. beliau turut berjaya melahirkan pemain berbakat seperti pemain antarabangsa jerman Thomas Muller..
so apa lagi yg malaysia takda untuk layak ke Piala Dunia???

Tiada ulasan: