Jumaat, 27 Julai 2012

Ya Allah Selamatkan Umat Islam Rohingya


Assalamualaikum


Semakin hari semakin teruk umat islam di dunia dilanda dengan cabaran.. dh banyak negara islam dan umat islam menderita.. bermula Palestine, Afganistan, iraq dan kini burma atau Myanmar.. isu rohingnya yang ditindas oleh penganut agama buddha.. yang lebih teruk lagi kerajaan myanmar dan pihak berkuasa sendiri hanya membutakan mata melihat umat islam dibunuh saban hari..( bukan buta mata, buta perut sekali!!!)..


dalam masa 6 minggu seramai 52 ribu umat islam disembelih.. hal ini kerana mereka takut islam menjadi majoriti di myanmar.. sebanyak 22 buah masjid dibakar yang sebahagiannya dibakar bersama jemaah yg sedang menunaikan solat. 60 perkampungan islam dibakar dan wanita2 islam rohingya dirogol sampai mati..

Malahan jenazah umat islam tidak dibenarkan ditanam.. mereka dihumban ke dalam laut atau dibiarkan hingga dibaham anjing.. kedai makan pula tidak dibenarkan menjual makanan kepada umat islam..

Antara tiga pilihan yang ada untuk umat islam rohingya..

1-Kami kekal di sini dengan risiko terus dibunuh
2-Kami berlayar ke tengah lautan dengan risiko lemas
3-Kami menjadi pelarian jika diterima negara berkenaan

Pelarian???? pelarian rohingya yang dilayan oleh tentera thailand..

Di thailand pun rata2nya penganut Buddha jadi tak hairanlah mereka diperlakukan begini.. lihat saja bagaimana kejadiaan di selatan thailand yang rata2 nya beragama islam..

Isu Rohingya adalah isu umat Islam sejagat. Mereka telah ditindas buat sekian lamanya dan kini sebahagian daripada mereka telah pun mendarat di Malaysia bagi mendapatkan perlindungan dan bantuan kemanusiaan daripada saudara seaqidah mereka.

Antara Bantuan Yang dihantar

Al-Qaeda hantar tentera mujahidin 500 orang ke bangladesh untuk membela rohingya..

Memang berat kalau kita nk ke Myanmar untuk Berjihad.. jadi Berdoalah agar umat islam di burma selamat..

Ya Allah
Sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, Maka kami kemohon kepadamu ya Allah.. Turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di Myanmar, Hancurkanlah kejahatan Kerajaan dan pelampau buddha di Myanmar sedasyat-dasyatnya.. amin