Isnin, 21 Februari 2011

Result STPM TERkeluar ??

TAHNIAH!!

Di kesempatan ini hamba ingin mengucapkan tahniah kepada sahabat2 yang menduduki kertas stpm pada tahun lepas.. semoga kejayaan hari ini akan berterusan dan jangan lah kita leka dan alpa.. kepada yg tidak mendapat keputusan yg cemerlang aq doakan semoga berjaya pada masa kan datang.. insyaallah.. jangan lah berputus asa sbb kegagalan bukan berti kita tewas..

mungkin kalau tidak aku pn akan ambil sijil stpm hari nie.. tapi sbb aku melanjukkan ke poli maka xda la sijil nie.. lau ikot mmg patut aku ambil stpm sbb aq lebih layak kemanusiaan daripada kejuruteraan.. tapi sebab degil x dengaq kata aq memilih kejuruteraan.. lau aq ambil stpm mesty aku akan jd cikgu.. best tu.. hehe..

setiap kali result keluar mesty akan ada rasa iri hati.. bukan sebab aku nak jatuhkan dwg tapi sebab dengki napa la aku x boleh berjaya mcm dwg.. mungkin belum ada rezeki.. tapi lau ikotkan balik dwg sebenar nya sama saja.. cuma usaha ja berlainan.. sbb tu bila result keluaq ja aq xkn tngk kt tv.. sbb aku akan iri hati bila dwg berjaya.. serius aq jeles..

sebenarnya kita nie mempunyai kejayaan yang berbeza2.. kenapa kita mudah putus asa bila kita gagal.. mungkin apa yg kita pilih tu bukan yg sebati dengan kita.. bg aku setiap manusia mempunyai kelebihan masing2.. mungkin si A pandai main bola, si B pandai melukis.. so setiap manusia kt muka bumi ini ada potensi masing2 untuk berjaya..

kalau gagal x berti kau gagal seumur hidup.. cuma masa yg diperlukan untuk kau mendaki.. biar lambat asal selamat.. kalau naik memuncak jatuh terpacak pn x guna kn?? so mcm mana yang kita nak??

bagi yang gagal jangan mudah putus asa ye.... mudah - mudahan segala nya di permudahkan dengan izinnya.. amin..

assalam..


1 ulasan:

dark berkata...

stpm aq gagal utk msk ipta. aq rse down sgt. aq buntu x tw nk buat pe lagi. smpai skrg aq still feel down.